Sunday 22 March 2015

Medical Lab Top Team

assalamualaikum dan hye!! 
bertahun sudah ku meninggalkan aktiviti blogging ni..
dan baru hari ni aku terasa nk berblogging balik..heee~
ok..entry kali ni pasal MEDICAL LAB TOP TEAM..
bunyi macam tajuk cerita korea je kan (gitteww).. XD
sebenarnya ni bukan tajuk cerita korea ke, cerita drama ptg2 ke..no no no..
tpi ni pasal coursemates and classmates aku.
memang dah lama aku nak cerita pasal diorg dlm blog aku ni..
tpi x sempat sbb bnyk assignment,quiz, and test (propa kau jah!!)
so..disebabkan bnyk sgt moment manis yg dah berlaku dlm hidup aq sepanjang aku jadi penduduk unisel..
baru lah aku terasa nk cerita kat sini.. 
so here our story..

at first, biar aku cerita dulu siapakah penduduk kampung MEDICAL LAB TOP TEAM ni..
KETUA KAMPUNG a.k.a BABAH - faiz
PENOLONG KETUA KAMPUNG - nas
MAK - nadia
RATU TYPO - ibtihaj
KAKI BAHAN - aida dan aku XD
BISKUT CHIPSMORE - pika,farah and hazlin
so dah kenal kan..meh aku nak cerita..

sebenarnya aku takde la rapat sgt dengan diorg terutamanya faiz, nadia, nas and farah..
mula2 just kami 5 org je.. aku, hazlin, aida, ibti and pika je.. 
tertubuhnya kampung MEDICAL LAB TOP TEAM ni bila aku buat satu group whatsapp..
tujuannya senang la kalau nk discuss pape..
and nama kampung tu ibtihaj yg bagi.. so big applause to her!! haha..
as i said tadi just kami 5 org je.. mana dtg lagi 4 org tu..

first faiz.. 
aku kenal faiz ni masa aku satu kelas ngan dia..
kelas anatomy and lab procedures..
masa tu aku x rapat pon..and x pernah sembang pon ngan faiz n the geng..
but..satu hari tu..aku terjumpa dia dalam people nearby kt wechat 2..
at first aku x berani nk tegur..so aku biar je.
second time jumpa lagi kt tempat yg sama..
so aku beranikan diri tegur.. hahaha..
terus dia add aku as his friend kat wechat..
and kat situ lah aku mula sembang2 kt wechat 2..
walaupon ade org menyampuk iaitu aiman nazim..haha..
so..baru la aku rapat ngan si faiz ni..
sebelum aku masukkan dia dlm group whatsapp 2 aku ade tnya kwan2 aku dlu..
takot diorg x selesa je bila aku masokkan faiz 2..
ye la..tetiba ade laki sorang sesat..mcm krik krik je kan..hahaha
so diorg pon x kisah..aku pon masukkan je la faiz dlm group 2..

second, nadia
aku tak ingat aku kenal nadia dlm kelas ape..
tpi yg aku igt aku kenal dia bila aku satu kelas histology dengan dia..
aku ade dgr cerita yg nadia ni extend sem..
tapi aku tak tau la betol ke x..
and aku terus tanya faiz sbb faiz kenal nadia dari first sem lagi..
so faiz dah cerita semua..
and start pada 2 la aku mula berkawan dgn nadia..
i thought nadia ni budak yg sombong..
but aku salah..hahaha..
nadia ni pemalu jgk orgnya.. XD
disebabkan faiz kawan ngan nadia..
aku pon kawan ngan nadia..
so nadia pon jadi la ahli baru dalam kampung 2..welcome!!hahaha

third, farah and nas
farah and nas ni junior intake aku..
walaupon farah sama umur ngan aku..n nas tua dri aku..
nas aku x igt kat mana aku kenal dia..
farah aku kenal dia pon masa kelas anatomy jgk..
aku mula rapat dgn farah masa kelas communication skill..
masa 2 kitorg ade task iaitu kitorg kena berlakon..
aku satu group ngan farah and the geng..
best satu group ngan diorg..
senang nk berkerjasama..
and yg paling best..diorg pon jenis gila2 mcm aku jgk..hahaha..
sejak 2 la kitorg kawan..
and farah pon dah jadi sebahagian ahli dlm kampung 2..haha..
nas pon dah jadi sebahagian ahli kampung 2 jgk..
aku masokkan diorg ni pon sbb saje nk bgi hang phone diorg 2
sbb kitorg selalu merapu dlm group 2..haha.. (maap)
and lagi satu tujuan..kitorg selalu sama kelas..
so bila ade lab session..bleh share gambar..
sbb nk buat lab report..
(tapi sebenarnya lebih banyak mengarut je dlm group 2) XD

next, ibtihaj
ibtihaj tasnimah sounds very weird..haha..but nama 2 unik..
(jgn marah ye ibti)
aku kenal ibti dari first sem lagi..
g kelas pon skali..
cuma masa 2 x satu rumah je lah.. (sekarang pon x satu rumah)
sebenarnya aku pernah jumpa dia masa orientasi..
masa tu aku tgok dia tgh blur..
maybe sbb rmai sgt org kot..
and dalam hati aku ckp ''budak ni dah kenapa'' hahahaa.. XD
tak tau plak dia satu course ngan aku..
siap satu kelas g kauu..haaaa..
and now..kitorg dah jadi rapat..
aku mmg suka bahan dia..hahahaha.. XD
and satu lagi..ibti ni ratu typo..
sbb setiap kali chat ngan dia x sah kalu x typo..
so aku gelarkan dia ratu typo.. (padahal aku pon slalu gak typo) XD
tapi dia x dpt nak bahan aku..hahah.. :P

next, aida
org utara sama macam aku..
aku kedah..dia perlis..
first met time kelas basic microbiology..
masa 2 dia lambat dtg kelas..
and xde tempat kosong..
tetiba dia dtg sebelah aku tnya ''kat sini ade org tak?''
aku pon jwab lah x..
aida pon duduk la sebelah aku..
tak lama lepas 2..dia tnya lagi..
''nanti lunch aida nak join shima boleh x??''
aku ape lagi..aku mmg suka berkawan..
and definitely aku ckp ''boleh je..join la'' 
and masa kat kafe..aida ade ckp kat aku..
''aida malas nak lepak dgn diorg (geng2 retis 2) sebab diorg bising..aida malu''
bila dia ckp mcm 2..i was like..hahahahaaha!!
mcm 2 pon boleh..
since 2 la kitorg rapat.. 
tambah2 dua2 org utaghaa..
mmg syokk la habaq maii..hahaha..

next, hazlin
hazlin ni coursemate aku..classmate aku..plus rommate aku..
hazlin pon sama mc ibti jgk..
aku jumpa dia msa orientasi..
masa 2 tgh solat subuh dlm dewan 2..
dia dduk sebelah aku je..
and mcm biasa..lepas subuh ade tazkirah ckit..
msa 2 kitorg kena isi form ape ntah..
aku xde pen..tapi hazlin ni ade..
and dgn muka x malu nya aku ckp ''awk..pinjam pen boleh?''
nasib la hazlin bagi aku pinjam wlaupon cara dia bagi 2 mcm x ikhlas sbb tgh mengantuk..hahaha
al maklum lahh..masa orientasi kitorg dpt tido dlm sejam lebih mcm 2 je..
lpas 2 kena bgn dah..
masa kat mais 2 x sangka plak dia dduk tingkat atas rumah aq..
first day nk g unisel 2..
kawan aku syafiqah suruh aku tggu dia sbb nk g unisel sama2
and aku pon g la nai rumah dia sbb nk tggu..
ttba kwan aq ckp yg dlm rumah dia ade sorg lagi budak MLT
dia suruh aku tnya bidak 2 nk g sama2 x..
so aku pon g la tnya.. (sbb aku mmg muka x malu)hahaha
bila aku dah dtg kat hazlin n trus tanya..
tau dia buat reaksi ape kat aku??
reaksi muka blurr plus dlm hati ckp ''siapa kau?'' hahahaha
lama jgk la nk tggu dia respon ape yg aku tnya 2.
x lama lepas 2..dia ckp ''xpe..pegi la dulu''
and dia ade minx no aku sbb nk jumpa msa kt unisel nnti..
sejak hari 2 la..kitorg g kelas skali..
g mkn pon skali..
now dia jadi teman gaduh aku..hahaha.. XD

lastly, pika
pika a.k.a shafiqah..
org yg lemah lembut tpi kdg2 blur..hahahaha.. (jgn mara pika)
pika ni sbnrnya ade kisah yg tersendiri sblum kitorg rapat ngan dia..
tapi aku malas nk cerita kat sini..
biar kitorg je yg tahu..
aku dgn pika ade minat yg sama iaitu die hard fans taylor swift.. hiks!!
yg paling best pasal pika ni kan..
kalau aku bahan dia..
dia x marah pon..hahaha..
kdg2 bila dtg blur dia 2 pon lawak gak..
x larat aku nk gelak..
nampak x yg aku ni kaki bahan org..hahaha.. XD
pika pon dah jadi bestfriend kitorg... <3

so..habis dah aku cerita pasal diorg and mcm mna aku kenal diorg semua ni..
pasal aku??x payah la kott..hahaha.. (malu i olls)
penat aku menaip..haihh..
so..sampai sini je la ye entry kali ni..
bawak bersabar..
cerita seterusnya..aku akan cerita di next entry.. ; )

p/s : together we create the moments and keep it in our memories..xoxo!!








bye!!kita jumpa lagi di next post..^_~

No comments:

Post a Comment